צמיחה עסקית זה עסק מורכב. אם אתם בעלי עסק צומח ומרגישים לפעמים לבד ושהכל עליכם. אם אתם בעלי עסק צומח ומרגישים שהמוצר/השירות שאתם נותנים הוא מדהים וייחודי, אבל מרגישים שהעיסוק בשוטף לוקח לכם את רוב הזמן ולא נשאר זמן לפיתוח.
אנחנו פה בשבילכם!
אספנו לכם 5 עקרונות שיאפשרו לכם להתקדם לשלב הבא בעסק-
1. תהיו הפנים של העסק
הרבה פעמים בעת תפעול שוטף של עסק אתם מטפלים בבירוקרטיות ועניינים אדמינסטרטיביים שגוזלים לכם זמן יקר ולאו דווקא מצריכים את הכישורים שלכם.
חשוב להבין שאתם הלב של העסק!
אתם חשבתם על הרעיון, פיתחתם והקמתם אותו ואתם אלה שתוכלו להביא את העסק לשלב הבא.
יחד עם זאת, בלי תפעול שוטף איכותי ועקבי תרגישו שדברים מתפספסים בעסק ואתם עלולים אפילו לאבד לקוחות.
כדי לקפוץ לשלב הבא חובה לשמר את האיכות הקיימת של העסק ורק אח"כ לקפוץ מדרגה.
אז מה עושים בתכל'ס?
תכינו רשימה של כל משימות העסק ותסמנו אילו דברים רק אתם תוכלו לבצע ובאילו משימות ניתן להיעזר.
את המשימות ניתן לחלק לפי קטגוריות (ניהול שוטף/אדמיניסטרציה/שיווק/גבייה/הנהלת חשבונות/פיתוח/שירות לקוחות..)
כך תוכלו להגדיר את התפקיד שלכם בעסק בצורה הכי ברורה ולהתפנות לפיתוח.
-
עושים סדר
כאשר אנחנו עסוקים בשוטף אנחנו מוצאים את עצמנו מתעדים פרטים חשובים על פתק/ במחברת/ ביומן/ בוואטסאפ/בראש. ככה לא משיגים צמיחה עסקית. סביר להניח שדברים חשובים 'נופלים בין הכסאות' ונוצר אי-סדר בעסק שמבזבז לנו זמן יקר ופוגע בתדמית של העסק.
חשוב להבין ש'לעשות סדר' זה גם לבחור מערכות טכנולוגיות המותאמות לצרכי העסק.
תזכרו תמיד: סדר = זמן = כסף!
אז מה עושים בתכל'ס?
- מפנימים כי הטכנולוגיה היא הפתרון לסדר בעסק וכי יש מערכות ידידותיות לניהול העסק.
- סוקרים את כל התחומים בעסק שנדרשים עבורם מערכות ממוחשבות, כמו: יומן, שמירת מסמכים, מעקב לידים, ניהול משימות, הנפקת חשבוניות, הצעות מחיר, ניהול לקוחות, ניהול ספקים, גרפיקה..
- עושים סקר שוק של מערכות שיכולות להתאים לצרכי העסק שלנו הקיימים והעתידיים ובוחרים במערכות קלות לתפעול ומתאימות לתקציב העסק.
- מבצעים הטמעה של כל המידע במערכות שבחרנו ומדריכים את העובדים בשימוש במערכות ומקפידים על עקביות בשימוש.
זקוקים לעזרה בעסק? בואו נדבר
-
מענק שחרור
הרבה פעמים אנחנו מתחילים את העסק כ-one man show, העסק גדל ומתפתח וגם אם בחרנו לצרף עובדים נוספים אנו מוצאים את עצמנו סומכים רק על עצמנו ומתקשים להיעזר.
הדפוס הזה יוצר אצל בעל העסק עומס רב המקשה על צמיחה עסקית והרבה פעמים גם הפעילות השוטפת לא מתבצעת כמו שצריך ואתם מוצאים עצמכם מסתובבים עם תחושה שיכולתם יותר.
יותר תחומים, יותר לקוחות, יותר פיתוח, יותר עומק ויותר ליהנות!!!
אז מה עושים בתכל'ס?
לוקחים את הרשימת המשימות שהכנו וכותבים ליד כל משימה מי יכול לעזור לנו, אם בכלל יש מישהו כזה?
אם יש, אז לכתוב את שם בעל התפקיד ליד המשימה.
אם אין, לכתוב מי היינו רוצים שיעזור לנו במשימה הזאת.
ואז, לנשום עמוק ולהתחיל לשחרר בהדרגה, בהתחלה לשחרר משימות קטנות יחסית, שאין להן משמעות קריטית בעסק, לאדם אחד שנראה לנו מתאים.
לסמן ביומן זמן סביר לבדיקת ביצוע המשימה, במידה והביצוע אינו לשביעות רצונינו נדייק ונסמן תאריך חדש לבדיקה.
במידה והמשימה בוצעה כמו שחלמנו, נטפח לעצמנו על השכם- צלחנו את השחרור הראשון!
ונמשיך להוסיף משימות נוספות ומשמעותיות יותר בהדרגה עד לשלב שבו נרגיש הקלה משמעותית וחופש להתפתח.
-
שגרה מבורכת
לכל בעל עסק יש שגרות קבועות בכל חודש (משכורות, חשבוניות לרו"ח, ישיבות…) ויש שגרות ייחודיות לכל עסק (זמנים להעלאת פוסטים לפי קהל היעד, הגשת דו"חות לידים, שליחת מיילים ברשימת תפוצה, גבייה, משובים ללקוחות..).
השגרות הן הבסיס האיתן של כל עסק!
ככל שהשגרות יהיו מבוססות ומוקפדות, כך התנהלות העסק תהיה שוטפת יותר ופחות תעסוק ב"כיבוי שריפות".
אז מה עושים בתכל'ס?
נייצר רשימה של כלל השגרות של העסק שלנו, זה הזמן גם לבחון האם כל השגרות הן נחוצות ואולי יש שגרות חדשות שכדאי לאמץ?
חשוב לבחון מה העיתוי והתדירות שלהן בכל חודש ומי אחראי להשתתף בהן (עצה שלנו- לא בטוח שאתם צריכים להיות שותפים בכל השגרות כבעלי העסק, יכול להיות שאפשר יהיה לדווח לכם על התוצרים מבלי שתהיו שם).
השלב הבא הוא הטמעת השגרות ביומן עם תזכורות וזימון האנשים הרלוונטיים.
השלב האחרון והכי מאתגר- להקפיד על קיום השגרות!!!
5. מעלים הילוך
אחרי שיצרנו בסיס איתן, הגיע הזמן לבחור אנשי מקצוע שילוו אותך לשלב הבא.
נקודת ההנחה היא שלא את כל הדברים נוכל לעשות לבד וישנם תחומים שכדאי שנעזר בהם באנשי מקצוע, כגון: מיתוג, שיווק, ייעוץ להתפתחות עסקית, ייעוץ כלכלי, אסטרטגיה..
אז מה עושים בתכל'ס?
- ממפים תחומים בהם נצטרך ייעוץ חיצוני
- מתקצבים כמה נוכל להשקיע בתהליך
- מבצעים סקר שוק שכולל המלצות על בעלי המקצוע (טיפ שלנו- תחפשו בעלי מקצוע שעבדו עם עסקים מהתחום שלכם)
- תעדוף באיזה תחום מתחילים ולאן ממשיכים (טיפ שלנו- להתחיל מיועץ עסקי שייבנה אתכם את התהליך כולו לפי השלבים שתגדירו)
עכשיו נותר רק להחליט- העסק שלי הוא במקום הראשון!
אם אתם מרגישים שקשה לכם ביישום העקרונות באופן עצמאי, אנחנו פה ללכת אתכם יד ביד:)
יש לנו מגוון חבילות ושירותים לבעלי עסקים פנו אלינו ונספר לכם על המסע המשותף שלנו להצלחת העסק שלכם!!